بررسی کار رقبا

پیجی کاری راه اندازی کرده بودم که در آن محصولاتی را برای فروش عرضه می‌کردم. در ماه‌های اول هیچ غریبه‌ای به من اعتماد نکرده بود و تنها فروشم مربوط به دوستان و آشنایان خلاصه می‌شد. هر چندروز یک بار به پیج تعدادی از رقبا سری می‌زدم و از افزایش تعداد دنبال کننده‌هایشان کفری می‌شدم چون نهایتاً در روز دو الی سه دنبال کننده به پیج من اضافه می‌شد.

چون عکس‌هایی که آن ها از محصولاتشان برای معرفی کالا در صفحه‌شان قرار داده بودند، حرفه‌ای بود، به طبع مخاطب بیشتر جذب می‌شد؛ بنابراین تصمیم گرفتم کیفیت عکس‌هایم را بالا ببرم. بعد از این کار شاهد بازخوردهای مناسبی بودم و به این نتیجه رسیدم که برای پیشرفت، صرفاً به جای بررسی میزان پیشرفت رقبا، از آن ها ایده بگیرم. از نحوهٔ ارائهٔ محصول، نحوهٔ قیمت گذاری، نحوهٔ پاسخگویی و هر موردی که بتواند موجب پیشرفتم گردد و در عوض اتلاف وقت، خودم را در میدان رقابت قرار دهم. به تدریج شاهد روند صعودی دنبال کنندگان پیج و افزایش میزان خرید آن ها بودم.

به ندرت می‌توان یک شبه به ثروت و شهرت رسید. پس بهتر است از فکر اما و اگرها دربیایید و به جای حسرت خوردن و تماشاگر بودن، دست به عمل بزنید. از آن‌هایی که می‌دانید در حرفه‌تان حرفی برای گفتن دارند درس بگیرید.

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.